Sfaturi pentru o comunicare eficientă

Dă şi tu share articolului

Una dintre cele mai importante abilități pe care le putem dezvolta este comunicarea eficientă, dar adesea o neglijăm sau nu îi dedicăm suficient timp.
Modul în care comunicăm spune multe despre noi, iar dacă este deficitar, influențează modul în care oamenii ne percep pe noi și talentele noastre. Acest lucru este valabil indiferent dacă vorbim despre comunicarea formală, în scris sau în persoană, la o masă cu colegii de serviciu, la un eveniment de networking sau la o ieșire informală.
Puteți efectua o varietate de “exerciții” în fiecare zi pentru a vă perfecționa abilitățile de comunicare, iar recomandarea noastră este să începeți chiar acum.

  1. Fii atent la limbajul trupului

Dacă îți încrucișezi brațele și îi spui partenerului de conversație că ești gata pentru discuția serioasă despre care te-a avertizat, acesta nu va putea spune prea multe.

Vă verificați telefonul sau calculatorul în timp ce păreți a fi atent?

Comunicarea nonverbală expune mai multe despre noi decât ne dăm seama și, frecvent, nici măcar nu observăm când acțiunile noastre sunt în conflict cu ceea ce spunem atunci când facem gesturi.

Aceste posturi, mimici și emoții pot fi dăunătoare, mai ales în timpul interviurilor, al întâlnirilor cruciale sau al altor evenimente semnificative.

Aflați mai multe despre comunicarea nonverbală, iar atunci când vorbiți, fiți mai atenți la limbajul corpului vostru, recomandă lifehacker.

  1. Scapă de cuvintele de umplutură
    La școală, am petrecut mai mult timp la tablă ascultând o succesiune lungă și repetitivă de sunete onomatopeice precum “uh-huh” și “mmmm”.
    Dar acum, când suntem mai mari de șapte ani, acestea nu-și mai au locul în conversație, ne fac să părem neprofesioniști și ne subminează încrederea în noi înșine.
    Până când le puteți scoate din cale, schimbați-le cu un gest discret; alternativ, faceți o pauză, respirați adânc și sorbiți niște apă.
  2. Conversația de duzină necesită pregătire

Este mai greu decât pare să începi o conversație.
Este nevoie de un plan bine pus la punct pentru a evita tăcerile stânjenitoare care pot apărea atunci când sunt prezente două sau mai multe persoane.
Începeți o conversație despre el, un film, o carte sau un nou dispozitiv după ce ați pus la curent cu niște știri simple despre un subiect imparțial.
Luați în considerare interesele persoanelor cu care veți interacționa, apoi provocați-le cu o întrebare sau ceva similar.

  1. Spune o poveste

Cu toții avem cel puțin o poveste care merită atenția publicului, iar poveștile sunt foarte convingătoare.
Chiar mai bine dacă aveți simțul umorului.
Dacă nu aveți o poveste cu adevărat originală care să rețină atenția grupului, alegeți o poveste care este universal relatabilă.
Acest lucru îi va ajuta pe oameni să vă cunoască mai bine, va calma conversația și va face ca mediul să fie mai plăcut pentru toată lumea.

  1. Pune întrebări și repetă ce a spus interlocutorul

Să recunoaștem, cu toții ne-am împiedicat de un cuvânt sau ne-am pierdut locul într-o discuție cel puțin o dată.
Interlocutorul se va simți provocat să continue povestea dacă îi punem întrebări sau îi repetăm ultimele cuvinte, iar dumneavoastră veți putea să legați punctele pentru a înțelege ce s-a vorbit pe parcurs.
Reluarea comentariilor de încheiere este o altă metodă de evitare a tăcerilor incomode.
Nu faceți conversația să fie despre dumneavoastră.
A fi interesat este mai crucial decât a fi intrigant.

  1. Elimină ceea ce îți distrage atenția

Este nepoliticos să folosiți telefonul în timp ce cineva vă vorbește sau să trageți cu ochiul peste umăr.
Este mai bine să evitați să aveți la masă reviste sau alte lucruri pe care le puteți citi, un telefon sau un televizor dacă știți că aveți dificultăți în a vă menține concentrarea pentru perioade lungi de timp.
Pur și simplu, vă va ajuta să vă mențineți atenția asupra vorbitorului.

  1. Croiește mesajele în funcție de audiență

Cei mai eficienți comunicatori vorbesc cu cuvintele publicului.
Indiferent dacă vă adresați unei singure persoane sau la 1.000 de persoane într-o sală, este esențial să vă adaptați stilul de comunicare în funcție de audiență.
Gândiți-vă din perspectiva persoanelor cărora le vorbiți și puneți-vă în locul lor.
Conversați cu o persoană care este frecvent contactată de alte persoane care nu fac decât să ceară informații, așa că nu faceți afirmații neașteptate.
Trebuie să le vorbiți pe limba lor și să faceți aluzii la lucruri cu care sunt deja familiarizați.

  1. Fii scurt, dar specific

Atunci când comunicați ceva important, asigurați-vă că includeți contextul, justificarea, detaliile, un obiectiv și orice repercusiuni potențiale.
Într-o propoziție sau două.
Evitați să fiți evaziv atunci când discutați probleme cruciale și abțineți-vă să scrieți cărți întregi în e-mailuri pe subiecte de bază.
Oamenilor nu le place să își piardă timpul și au tendința de a se comporta impulsiv, așa că șansele nu vor fi în favoarea dvs. dacă îi enervați.
Fiți succint și direct în comunicare.

  1. Lucrează la empatie

Comunicarea bidirecțională este esențială.
Puteți diminua anxietatea și teama de a nu comunica clar și pe înțelesul celeilalte persoane încercând să vă puneți mai des în locul celeilalte persoane.
Empatia este o tehnică extrem de utilă care poate, de asemenea, să îl facă pe partenerul de conversație mai receptiv față de dumneavoastră, deoarece va simți că îi înțelegeți punctul de vedere sau starea de spirit din modul în care formulați problema.

  1. Ascultă cu adevărat

Când a fost ultima dată când ai ascultat pe cineva fără să vorbești în timpul conversației și fără să pregătești în prealabil un răspuns care să facă referire la replica de început?
Contrar credinței populare, ascultarea este o abilitate mult mai greu de stăpânit. Întreruperile indică, de obicei, faptul că nu sunteți interesat să ascultați ceea ce are de spus cealaltă persoană.
Chiar dacă credeți că înțelegeți ce încearcă să spună, dați-i oricum cuvântul, deoarece fie vă exprimă opinia cu privire la subiectul în cauză, fie solicită timp pentru a-și dezvolta următorul argument.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment