De ce Primăria Capitalei a ales firma turcească Otokar?
Otokar este un productător turc care a reuşit să câştige licitaţia primăriei din Bucureşti. Cu siguranţă această îtnrebare i-a măcinat pe foarte mulţi dintre români şi pe bună dreptate, trămim într-o ţară liberă şi este absolut normal să îţi exprimi nemulțumirea faţă de această alegere.
În luna februarie în urma licitației privind desemnarea câştigătorului. Nemulţumirea aceasta a fost cauzată de această decizie de a merge pe mâna turcilor şi nu cu germanii de la Mercedes şi Mann. Pe foarte mulţi i-a surprins în mod negativ această decizie privind cumpărarea de autobuze turceşti. Un brand nu aşa de cunoscut cu un nume sonor dar care promite mult.
Dar de ce s-a decis alegerea acestui brand? Care au criteriile privind desemnarea câştigătorului?
Mercedes şi Man producători din Uniunea Europeană ar fi putut face piese fabricate în România susţinând economia naţională şi oferind locuri de muncă în industria. Primarul Gabrilea Firea a a răspuns insistând asupra licitaţiei i modului transparent în care a fost desfăşurată aceasta.
- Autobuzele lor din versiunea de 10 metri şi 18 metri lungime au cu până la 30 de cm mai mult ecât maximul admis.
- Autobuzele de tip M3 nu sunt omologate pentru lungime maxime admise . De asemenea ușilor au o deschidere cu 10 cm mai puţin decât minimul cerut. unitatea care se ocupă de service-ul acestora nu ar fi autorizată pentru clasa M3. De asemenea autobuzele nu ar încăpea în service întrucât lungimea uşilor este mai mică decât cea a autobuzului.
- O altă problemă contestată de Mercedes a reprezentat-o : citez,, autobuzele nu sunt certificate CEE ONU R66 din punct de vedere al rezistenţei în trafic la şocuri şi vibraţii.
Autobuzele Otokar reprezintă un upgrade la cele vechi şi fără dubiu reprezintă o îmbunătăţire semnificativă faţă de obositele Mercedes Citaro care şi-au făcut şi ele bine treaba la rândul lor timp de 13 ani. Conform primarului general al capitalei Gabriela Firea, toate autobuzele Otokar vor avea în dotare aer condiţioant, nu vor avea trepte favorizând accesul persoanelor cu dizabilităţi prin rampa specială de la ula din mijloc. De asemenea vor avea instalaţii de supraveghere video în interir şi în exterior.
Vestea bună o reprezintă faptul că Parcul auto celor ce la RATB va fi modernizat complet atât din punct de vedere al autobuzelor cumpărate cât şi a noilor troleibuze şi tramvaie ce îşi vor face apariţia începând cu anul acesta.
Vom urma să vedem care va fi costul de exploatare al acestor autobuze Otokar şi cât de fiabiliste snt în timp.
depus eforturi remarcabile pentru acest upgrade imens din punct de vedere al
condiţiilor din mijlaocelor de transport. Este lăudabil. însă această problemă
ar fi rezolvată doar pe jumătate. Este un pas importeant făcut de
municipalitate însă capitala României nu se aliniază din punct de vedere al
mobilității urbane la marile oraşe europene şi de ce nu ale lumii. Dar o să revin detaliat într-un articol viitor despre planul de mobilitate urbană al Bucureştiului şi o să explic mai pe larg în ce constă.Daţi şi voi un share şi un like pentru a distribui articolul.