Ce trebuie să știi despre drepturile de retur ca și consumatori – sfaturi utile

Dă şi tu share articolului

Ce trebuie să știi despre drepturile de returnare ca și consumatori – sfaturi utile

Poate ne-am confrutat sau nu cu aceasta problema
unii dintre noi, ne fiind mulțumiți de un anumit produs comandat pe internet și nu am știut exact cum să procedăm pentru a returna produsul. Unii dintre noi am fost forte supărați dezamăgiți blamând achizițiile de pe internet. Spun asta pentru că puteți cumpăra în necunoștință de cauză câteodată.


Internetul ne oferă posibilitatea de a cumpăra cât mai simplu și rapid produsele care le dorim. Alegem produsele, le adăugăm în coș, plăsăm comanda și gata.

În caz că nu îți convine un anumit produs din vari motive, trebuie să știi că poți returna acel produs în termenul legal fără a menționa un anumit motiv și fără costuri suplimentare în termen de 15 zile de la data primirii coletului. Partea proastă este că unele magazine nu îți oferă posibilitatea gratutiă de returna produsul, prin urmare va trebui să plătești.
Știu foarte bine că multe magazine online din România au o atitudine nefastă față de consumatori atunci când vine vorba de returnarea produselor. De ce se întâmplă asta? Din simplul fapt că nu doresc ca acele produse să fie folosite, ambalajul să fie rupt etc. Ei nu vor să se ,,lege la cap”
fără să îi doară cum ar spune un proverb românesc. Cu toate astea ar trebui să înțeleagă foarte clar că fiecare consumator are anumite drepturi care trebuie să fie pe deplin respectate.
Magazinele online de la noi din țară au o serie de termeni și condiții care mi se par de-a dreptul stranii. Nu aș vrea să indic un anumit magazin, cu toate că aș fi putut să o fac lejer. Scopul acestui articol este acela de a vă informa cu privire la eventualele neplăceri care le puteți experimenta atunci când returnați un produs. Din păcat în România nu există acest cult pentru client, de a îl respecta și de a-i oferi posibilitatea conform legii să returneze un produs fără probleme.

Ce spune legea din România cu privire la returnarea produselor?

– Prima lege

Conform legislației din România în vigoare există două articole de lege prevăzute de ANPC având ca subiect returnarea unui produs cumpărat. Este vorba de Legea nr. 449/2003 actualizată în 2008. La capitolul 3 este specificat faptul că un produs achiziționat trebuie adus la conformitate, cu alte cuvinte la starea ideală, fie prin reparare, sau înlocuirea completă fără plată. În lege mai este specificat faptul că dacă au trecut 15 zile de când cumpărătorul a sesizat vânzătorul (operatorul economic) că produsul este defect, iar acesta a refuzat înlocuirea sau repararea acestuia, legea îi permite clientului să ceară parte sau chiar totalitatea banilor plătiți pe produsul achiziționat și anularea contractului încheiat cu magazinul.

– A doua lege

Ce-a de-a doua lege reglementată de ANPC vizează tranzacțiile online. Aceasta este prevăzută în OG 130/2000. Legea ne spune la articolul doi că un cumpărător poate returna în 10 zile un produs (cu excepția cazurilor prevăzute la Art. 10), doar atunci când vorbim de cumpărăturile realizate online.
Vânzătorul este obligat să returneze banii în maxim 30 de zile.

Câteva sfaturi pentru a cumpăra util

Întotdeauna când doriți achiziționarea unui anumit produs pe internet fi-ți sigur că doriți acel produs și că vă place.
Știu că din poze nu vă puteți da seama cu exactitate de dimensiunea produslului și de estetica acestuia, nu este ca în realitate dar încercați să fi-ți cât mai atenți.
Puteți merge oarecum la risc, sau puteți evalua reputația magazinului X. De asemenea aveți toate instrumentele necesare pentru a studia a vă informa cu privire la acele magazine. Forumuri și rețele sociale sunt o sursă bogată de informații în acest sens.
Fi-ți fermi la telefon atunci când vă va suna acel operator pentru a verifica comanda trimisă de dvs, menționându-i că veți face plângere la ANPC dacă produsul vine desigilat, sau cu urme de utilizare.

Dacă nu pot soluționa problema împreună cu magazinul? Ce este de făcut? Unde mă adresez?

Dacă se ivesc probleme la retururilor produselor sau la acordarea garanției, este cazul să soluționați problema printr-o cale amiabilă cum ar fi Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Puteți scana/fotografia factura și produsul plasând sesizarea pe site-ul ANPC. Astfel ANPC va lu act de sesizarea dvs și va încerca să rezolve problema în maxim o lună de zile de la data depunerii reclamației. Nu uitați că aveți toate drepturile ca și client, trebuie să beneficiați de ele chair dacă vi se vor pune bețe în roate de anumite magazine de renume din România.

Concluzii

Condițiile de returnare a unui produs se realizează în temeilul celor două legi Legea nr. 149/2003 și UG 34/2014. În aceste legi sunt specificate condițiile pe larg în care magazinele pot accepta retururi din partea cumpărătorilor, precum și produsele resigilate ce se returnează conform condițiilor specifice categoriei din care se situează..

Dacă găsiți utile aceste sfaturi, dați un like și
un share pe butoanele de mai jos
Voi ați experimentat probleme cu anumite produse
achiziționate?

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

8 Thoughts to “Ce trebuie să știi despre drepturile de retur ca și consumatori – sfaturi utile”

  1. Anonim

    Foarte bun, articol probabil unul dintre cele mai bune bloguri de tehnologie din Romania chiar daca e momentan pe blogspot. Informatii clare, unice.
    Mihai

  2. Foarte util articolul. Am întâmpinat si eu în urma cu ceva timp problema returnarii unui produs. Personalul de la magazin a spus ca nu permite politica magazinului ca produsul sa fie returnat si etc. Acum, citind acest articol, voi sti cum sa procedez. Felicitari!

  3. Foarte bun si informativ articolul tau ! Foarte multi oameni nu stiu ce sa faca cand intampina probleme cu un magazin iar articolul tau e o sursa buna de informare !

  4. De multe ori legea spune una, dar vine magazinul cu alte reguli. Lucrez în domeniu și cunosc fiecare portiță din lege, cel puțin pe partea de online și crede-mă că se face tot posibil să se ocolească drepturile cumpărătorului, ceea ce nu e tocmai ok.

  5. Imi place cum ai ales sa prezinti informatiie. Ai content bun si ar fi foarte fain daca ai trece si pe domeniu propriu ca sa reusesti sa faci mai mult din asta:D

  6. Ma bucur ca pana acum nu am avut probleme si nu a trebuit sa returnez vreun produs, insa ai facut un lucru tare bun ca ai scris informatiile in articolul tau, poate sunt persoane care nu cunosc aceste drepturi !

  7. E bine de stiut aceste legi, ca sa nu ne confruntam cu situatii neplacute pe viitor!

  8. Un articol tare util. Bookmarked! ^_^

Leave a Comment