Guvernele recunosc acum criptomonedele, iar marile corporații din întreaga lume le acceptă.
Bitcoin și Ethereum, două criptomonede, au ajutat la dezvoltarea de noi active digitale.
NFT-urile sunt unul dintre aceste active digitale.
Vânzările de NFT au totalizat 12,1 milioane de euro în prima jumătate a anului 2020.
Până la încheierea celui de-al treilea trimestru din 2021, această nouă industrie care combină arta și tehnologia a atins un maxim istoric de 9,4 miliarde de euro.
Ce este un NFT?
Jetoanele nefungibile sunt cunoscute sub denumirea de NFT, care a câștigat popularitate atât în lumea financiară, cât și în cea a artei.
Un NFT este un cod special care poate fi utilizat pentru a demonstra proprietatea asupra activelor digitale.
Acestea transformă obiecte de colecție digitale, cum ar fi operele de artă, în active unice, verificabile, care pot fi schimbate cu ușurință pe blockchain.
Până la apariția NFT, arta digitală nu avea aceeași valoare ca o capodoperă de Monet sau Picasso.
Acest lucru se datorează pur și simplu faptului că operele digitale puteau fi replicate cu ușurință prin simpla apăsare a unui buton, făcând aproape imposibilă diferențierea originalului de copie.
Modul în care acest lucru este posibil datorită software-ului este explicat de Sacha Jafri.
Acesta a declarat: “Există un software care poate scana o operă de artă.
Este infailibil.
Este complet irealizabil.
Pentru că acest software poate distinge între cele două bucăți de hârtie albă, dacă scanezi o bucată de hârtie albă și o altă bucată de hârtie albă, sunt diferite”.
Cel mai scump NFT
S-ar putea să vă întrebați de ce ar investi cineva în ceva care este atât de simplu de reprodus pe un smartphone sau pe un laptop.
La fel cum oamenii de afaceri poartă ceasuri scumpe, NFT-urile scumpe sunt folosite ca imagini de profil pe site-urile de socializare pentru a demonstra bogăția.
Pentru a deveni membru al unei comunități online, mulți oameni investesc în industria NFT.
Puteți obține acces la conținut premium și la evenimente live dacă dețineți anumite NFT-uri.
Piețele NFT sunt folosite de investitorii digitali pentru a câștiga sume substanțiale de bani în ceea ce ei anticipează a fi o perioadă scurtă de timp.
În plus, o varietate de modele de afaceri sunt modificate pentru a include tranzacționarea NFT.
O singură NFT poate fi cumpărată și vândută de mai multe ori, dar de fiecare dată când cumpărătorul face acest lucru, trebuie să plătească inventatorului sau proprietarului inițial redevențe.
În mod obișnuit, rata redevențelor este de aproximativ 10%.
Potrivit lui Charles Morin, cofondator al Jumy, “Artiștii câștigă niște bani din redevențe, deoarece putem urmări întreaga poveste a jetonului la fiecare transfer de proprietate”.
Viitorul NFT-urilor pare luminos, indiferent dacă participarea este motivată de dorința de a obține un câștig financiar, de dorința de a face parte dintr-un grup sau doar de dragostea pentru o anumită operă de artă.