Adio, taxă de timbru în România. Părţi bune şi rele

Dă şi tu share articolului

Adio, taxă de timbru în România. Părţi bune şi rele

Anul 2017 a venit o veste bună pentru şoferii din România, dar şi pentur cei care vor deveni conducători auto. Taxa de timbru sau de poluare a fost anulată prin legea celor 102 taxe concepută de Liviu Dragnea. De nouă ani de zile de când România a aderat la Uniunea Europeană, am tot fost bătuţi la cap de către Comisia Europeană să eliminăm această taxă, întrucât e nu se mai practică în statele UE. La noi însă lucrurile au stat cu totul altfel. Eram obligaţi să o plătim pentru a putea circula. A venit timpul ca această taxă de poluare să fie anulată.

Dar să fie oare un lucru bun?
Cine îşi va cumpăra maşină nouă de generaţie mai veche nu va mai trebui să scoată din buzunar pe an 1500, 2000 LEI sau chiar mai mult. Se vor ecomisi mulţi bani, ceea ce este un lucru evident bun. Cei care deţin autoturism vor trebui să plătească doar impozitul aferent şi asigurarea RCA care este obligatorie.
De când aşteptam asta. Este o aberaţie de taxă care nu are nici o logică. Şi aşa cu banii care s-au prelvat din această taxă nu s-a investit nimic în alte proiecte grandioase pentru a salva mediul nerealizându-se nimic.

Dar dacă privim obiectiv lucrurile ar trebui să reflectăm la cum va arăta capitala României Bucureştiul când vor apărea zeci de mii de maşini în plus. Oricine va putea să îşi cumpere maşină Second Hand la preţ mic fără să trebuiască să plătească taxa de timbru.

Bucureştiul este la un pas de colaps când vine vorba de trafic. Un trafic infernal în special la orele de vârf şi seara. Imaginaţi-vă cum va arăta înm curând? Dar să nu ne legăm doar de Bucureşti, ci de marile oraşe din România. Problema traficului nu este doar aici în capitală, ci se regăseşte şi marile reşedinţe de judeţ ale României.
 Eu personal cred că Parlamentul va iniţia o lege prin care se va interzice intrarea în Bucureşti cu maşini vechi cât şi parcarea acestora.
Spre exemplu în Vest-ul Europei nu ai acces în centrul orașelor cu mașini vechi care poluează masiv. Parcările sunt şi ele foarte scumpe.
Mă gândesc cu stupoare ce impact ar avea în Bucureşti eliminarea taxei de timbru. Dacă acum ne plângem că nu avem locuri de parcare suficiente şi că în centru se circulă foarte greu. Nu e de ajuns că banda 1 este blocată, există şanse mari şi banda 2 şi 3 să fie ocupate de maşini şi să se parcheze pe tortuare din ce în ce mai mult din lipsa de locuri de parcare. Cu toţii de dorim o maşină, este foarte utilă, maşina nu mai e de mult un moft, este o necesitate.
Din punctul de vedere al poluării, Bucureştiul suferă foarte mult. Este fără îndoială unul dintre cel mai poluate capitale din Europa. Să ne gândim cum va fi după ce multe alte mii de maşini vor ieşi în trafic fie ele Euro 2,3,4. Pentru că nu mulţi îşi permit să achiziţioneze un autoturism cu normă de poluare Euro 6. Impactul pe care aerul plin de noxe va pătrunde în organismele noastre va fi extrem de mare ducând la boli de plămâni, alergii etc.
Există şanse mari ca impozitul auto să se dubleze în cursul acestui an exact ca în occident. Să plăteşti în funcţie de cât poluezi, fiind asemănător ca taxa de poluare. Sigurnaţa în trafic va fi din ce în ce mai mică. Cei care vor opta pentru cumpărarea unei maşini vechi cu siguranţă vor face o alegere proastă atât pentru ei cât şi pentru ceilalţi. Eu nu cred că vor face ITP-ul la timp. Cine ştie dacă se mai găsesc piese de hârburi nici măcar after market. Deci, o reală ameninţare pentru pietoni şi pentru alţi participanţi la trafic.Eu mă gândesc cu groază la cum va arăta Bucureştiul în câteva luni sau ani. Singura soluţie viabilă rămâne tot impozitul auto. Ştiu că această lege a celor 102 taxe anulată a fost o iniţiativă cât se poate de populistă din partea PSD-ului în ajung de alegeri electorale.

Asigurarea RCA cred că se va dubla şi vor exista multe alte incidente rutiere. Bineînţeles, sunt supoziţii, nimic adevărat. Rămâne de văzut ce se va întâmpla.
Această lege care desfiinţează taxa de timbru este iubită de români dar cu foarte multe dezavantaje ce vor periclita atât mediul cât şi siguranţa rutieră. Având părţi bune pentru şoferi, şi multe alte părţi rele.

Dacă v-a plăcut acest articol nu uitaţi să daţi share şi like!

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment